måndag 23 april 2012

TGIM


Det är så här vi skall tänka om måndagarna - ny vecka och nya möjligheter! Jag gillar faktiskt måndagar (kanske för att det var ett tag sedan jag jobbade på måndagar?) och tycker liksom att vardagens rutiner har sin charm ändå. Dessutom blir jag så mycket effektivare eftersom jag verkligen vill utnyttja de där timmarna då stora får vara på förskolan och leka och lilla sover.

Idag har vi haft en toppenmorgon vilket ofta hänger ihop med pigga, samarbetsvilliga barn och tillika pigga, icke stressade föräldrar. Blir så förvånad ibland, som idag, när klockan inte ens slagit nio och jag lyckats duschat/fixat mig själv, duschat/klä på barn, fixat frukost/matat bebis, sorterat tvätt, satt på en tvättmaskin, handlat lite grejjer till garderoben (kanon järnhandeln att ni öppnar sju), lagt bebis, röjt i köket/i-ur diskmaskin samt bäddat sängar. Oftast tycker jag det snarare är lite som att springa i kvicksand att få någonting gjort accompanierad av två gullungar så det gäller att passa på när flytet infinner sig...

På något sätt lyckades jag ändå hamna här framför datorn nu (tyckte liksom att jag varit så himmelens duktig och gott kunde unna mig att slösurfa på snygging jeans och hjärtmönstrade sjalar). Så snart säger det nog svisch och så är det dags att knyta på sig skorna, ge sig ut i gråvädret och hämta hem Stordockan. 

HA EN KANONMÅNDAG!

KRAM S.

Det där garderobsbilderna som jag utlovade så stort i lördags får vänta lite till - för så klart stötte vi på patrull då en av väggarna som hyllorna skulle skruvas på var av betong (varför är det alltid så att det ALLTID är något litet, litet som skall trilskas?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare