fredag 6 april 2012

SKATTJAKT


Nu när Maja förstått att påsken är på g så har hon varje dag undrat när det är påskharen egentligen kommer (hon minns tydligen förra årets lilla skattjakt) och eftersom vi åker bort över helgen så hade vi sagt att han kanske dyker upp på skärtorsdagen. 

Så idag var det inte så svårt att få med Maja hem från förskolan...

Mycket riktigt, när Maja skulle hjälpa pappa hämta posten så hade påskharen varit där - med en chokladkanin och en första ledtråd. Sedan fick hon springa runt ute på gården och lite inomhus och till slut hittade hon sitt påskägg i kassaskåpet. 

Det  var en mycket nöjd tjej som konstaterade att påskharen, precis som tomten, har full koll på vad hon tycker om för godis.

Det är M som står för skattjakten, en tradition som han hade som liten, men även jag blir som barn på nytt och det är så härligt att känna den där pirrande spänningen som jag ser i Majas ögon. Det är verkligen en härlig tid när barnen till 100 % tror på påskharar och tomtar och allt vad det heter.

Själv har jag roat mig med att baka 4 olika sorters kakor på eftermiddagen och jag kan krasst konstatera att det inte var förenligt med den lågkolhydratskost som jag kört sen vi kom hem från Thailand. Ja, ja - den här helgen får jag nog stryka ett streck över på måndag och köra nya tag igen nästa vecka...

GLAD PÅSK!

KRAM S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare