fredag 13 april 2012

FREDAG DEN 13:E




Igår efter att vi lekt i lekparken så svängde vi förbi mamma och pappa med två ikeakassar fullpackade med nytvättade, torktumlade och knölig påslakan, örngott och lakan. De har nämligen en alldeles utmärkt gammal varmmangel (precis en sån vill jag ha till vår tvättstuga sen) som jag brukar låna. Mangla är faktiskt den "hushållssyssla" som jag tycker är riktigt roligt - det blir såå fint och tar såå liten plats (två proppfulla ikeakassar förvandlades till en kasse när vi var klara).

Sen är det så mycket skönare att krypa ner i nymanglade lakan (vilket nog Maja också tyckte som sov ända till halv nio i morse i sin säng, utan att komma in till oss...).



Vår sängram tillverkade min pappa åt mig av en gammal innerdörr, när jag skulle flytta hemifrån för en sisädär tio år sedan och jag ÄLSKAR den fortfarande. Någon vända har den varit nära att bli vitmålad men det slutar alltid att den får vara precis som den är (jag kommer ihåg att vi trixade länge innan vi fick till den rätta färgen på betsen). Det som var lite roligt med dörren var att den hade fyra speglar istället för tre (vilket jag tror är vanligast) så den gjorde sig så bra som sänggavel - jag gillar symetri. När vi sedan flyttade in i vårt hus upptäckte jag att dörrarna på övervåningen är av samma snitt...

Idag är det fredag och vi har i vanlig ordning kört mysfrukost och efter det soffmys med tillhörande kaffe(för mamman)/film (för Maja)/sovning (för Sigrid). Maja är hemma från förskolan på fredagar och det är så mysigt när vi bara tar det lugnt (pyjamasen brukar vara på till efter lunch). 

Ikväll ska lill- och stordockan (M:s smeknamn på våra tjejer) vara hemma med mormor och morfar och mamman och pappan ska ut på middag med go´vänner. Härligt!

Vi kör toppenfredag med andra ord och är inte det minsta skrockfulla!

KRAM S.

Ps. Såg att webshoppen Lucky Little Me kör sista dagen av tre med 20% på nyheter från alla mina favoritbarnklädesmärken såsom till exempel How to kiss a frog, I dig denim och Scotch R´ belle. Jag passade på att uppdatera Majas sommargarderob med några favoriter...


2 kommentarer:

  1. Inget är så härligt som nymanglade sängkläder!

    Ha en fin dag!
    kram CC

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det underbart!

    Tusentack och detsamma till dig...

    KRAM!

    SvaraRadera

Besöksräknare