onsdag 11 april 2012

LAUNDRY


Den här veckan kör jag ett krafttag mot tvättberget där nere och tvättmaskinen och torktumlaren går varma. Idag har jag kört båda tjejernas täcken och sängkläder efter lite små olyckor natten till idag (lilla hostar så hon kräks bland annat, skruttan) och varje gång jag kliver in i tvättstugan inser jag att den absolut är vårt nästa projekt.

Vi har fixat det mesta på huset nu, både invändigt och utvändigt och vi har fått ordning på trädgård och garage - men källaren är än så länge lämnad åt sitt öde och ett ställe man går till för att man måste. Dessutom dras den med en spökhistoria av rang - det sägs nämligen att Oscar den II:s livmedikus, doktor Ahlin, förvarade foster i glasburkar i ett av utrymmena där nere... Japp, ni kan tro att det är med ett djupt andetag jag besöker tvättstugan (som ligger där nere) sena kvällar.

Och vilken tvättstuga sen, det är inte stampat jordgolv -men inte långt ifrån. Att tappa ett nytvättat plagg på golvet är likhetstecken med att vara tvungen att tvätta det igen och förra sommaren var det en liten groda som camperade under diskbänken. Det är den nivån - "underallkritiknivån" liksom. Men som småbarnsförälder är man tvungen att hänga där nere en hel del oavsett om man vill eller inte och för att göra det hela lite roligare så drömmer jag mig bort till nya fräscha maskiner, gråvitt-rutigt golv och vita fräscha väggar. 

Mellan tvättningar, hängningar och vikningar så roar jag mig ikväll med att googla tvättstugeinspiration - och här är några av bilderna som jag hittar godbitar i.


Är sugen på att måla golvet så här i gråa och vita rutor och sen vita väggar till det. Fräscht! 
Bild lånad från Hus&Hem.



De två bilderna ovan är från samma tvättstuga (motstående sidor). Tokpraktiskt med fleeera tvättmaskiner (har två idag och det är så, så bra!) och snyggt med djup ho (tror den här är i marmor men jag vill ha vit porslinsho).

Mmm, det här tål att tänkas på - till hösten kan det vara dags (hoppashoppas).

KRAM S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare