lördag 21 april 2012

NYSTART


Sådär. Nu är jag på g igen efter att ha haft en virusdrabbad dator (ett riktigt lurigt ett som inte gick att få bort utan att återställa datorn). Hela historien slutade i alla fall med att jag nu har införskaffat en ny laptop och jisses vilken skillnad. Snabb som attan, på ALLA sätt.

Veckan som varit så har jag startat upp projektet med Majas garderobsinredningar, hon har två stora garderober i sitt rum varav den ena blir hennes egna lilla "walkincloset" och den andra blir förvaring för leksaker samt liten myshörna. Så igår drog jag till ByggMax och handlade allt vi behövde och idag igår åkte vi över till pappsens jobb för tillsågning av alla hyllor. Planen är att få upp all inredning i helgen så med lite tur så får jag upp lite före- och efterbilder på söndag (skulle dock behöva göra en IKEA-tripp också men vet inte om det hinns med...)

Maja var superlycklig för hon hade med sig sin nyinköpta sparkcykel och svischade omkring på alla stora ytor på morfars jobb. Den här modellen på sparkcykel är verkligen toppen - de två hjulen fram gör den så stabil och sen svänger den när man lutar sig lite åt något håll. Den finns i rosa och blå (!) och jag var nära att göra bort mig när jag tänkte beställa den rosa. När jag frågade Maja vilken färg hon gillade så ville hon ha en blå. Fast att jag själv tycker att jag försöker vara noga med att inte falla in i kill/tjejfällan utan försöka presentera alla möjligheter som finns så händer det ändå (och inte första gången) att jag bara tar förgivet att Maja kommer att vilja ha den rosa bara för att hon är tjej...

 Det må tyckas oviktigt med en färg - rosa liksom. Men jag tycker att det är viktigt att hon väljer den rosa färgen för att den är fin och inte för att det förväntas av henne.

KRAM S. 

1 kommentar:

  1. Go Majskrok! Hon kan läxa upp oss alla vad det gäller genus sen. ;)

    SvaraRadera

Besöksräknare