onsdag 30 maj 2012

UTE OCH LUFTAR MIG LITE

Nu på kvällskvisten så drog jag till Borlänge en sväng för att fixa lite ärenden. Eftersom jag åkte innan M och barnen åt middag så blev jag tokhungrig i bilen på vägen hem så jag svängde förbi Max. Den är verkligen supergod den här LowCarb-burgaren (varför har inga andra kedjor hoppat på den grejjen, att plocka bort brödet liksom???). Idag bytte jag ut hamburgaren mot deras goda kycklingburgare och det kan jag verkligen rekommendera. Perfekt när man försöker ligga lite lågt med kolhydraterna.

Mitt första stopp var ByggMax och där inhandlade jag ett hyllplan (för andra gången eftersom jag i mitt vanliga lite lätt förvirrade tillstånd första gången lyckades skriva fel på lappen till min käre far som skulle kapa till det). Imorgon ska jag se om jag kan smila lite för snickargrannen vi har så att hyllplanen får rätt mått och så att jag kan börja måla och få upp de på sin efterlängtade plats i köket (där jag förövrigt just nu har lite fixar-/ändrarlusta).

Lite senare när jag sprang förbi Indiska så hängde den här finfina lyktan där och jag kände direkt att den såklart var precis vad det där supersize-iga olivträdet behövde för att bli helt, helt perfekt (ja, förutom den där jutesäcken då som fortfarande lyser med sin frånvaro). Tänk vad mysigt att slänga i ett värmeljus i den där när det börjar skymma, sätta sig på bänken, svepa in sig i en filt och dricka lite vin.

Förutom det så sprang jag in en snabbis på H&M och jag måste bara älska denna affär. De har så fantastiskt fina barnkläder - i alla fall till tjejer i mina tösers ålder (hon i kassan sa att det tyvärr blev mycket tristare utbud när de blir äldre?!?). Jag ska visa imorgon vad det blev för fint till sommargarderoben - det finfina i kråksången var dessutom att jag hade lite värdekuponger och att det var 10% för medlemmar så allt som allt betalade jag 116 kr för en hel påse kläder... Det gillar vi!

Nu har jag tydligen precis ätit upp en hel bit gorgonzola alldeles själv så jag måste nog skynda mig i säng annars vet man aldrig vad jag okynnesäter här näst...

GOD NATT!

KRAM S.

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset där med lowcarb burgaren! Indiska har mycket fint! kRam Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, den är riktigt god :)! Testa den och gärna med kycklingburgaren i...

      KRAM S.

      Radera
  2. Åh lät riktigt gott och nyttigt!
    Snygg lyckta från Indiska, gillar!

    Njut av kvällen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!

      De hade ett helt gäng fina lyktor på Indiska nu!

      KRAM S.

      Radera

Besöksräknare