fredag 4 maj 2012

HÄR BOR MAJA

Den här gråa fredagen har vi inte gjort många knop, jag och tjejerna... Maja myser mest framför MammaMu och Byggare Bob, Sigrid långsover ute på verandan och jag slappar bredvid Maja med datorn i knäet (vissa dagar är det riiiktigt skönt att vara föräldraledig). Eftersom Majas rum var så fint och nystädat passade jag på att ta några bilder på förmiddagen. Nu när garderoberna strax är helt färdiga så känns det som att rummet är ganska "klart".


Den här bänken från Oliver Furniture är inte bara skön att sitta och kika i en bok på - den döljer också alla Majas pussel och spel. Perfa.

Svartatavlan är verkligen en bra grej. Det är oftast hit alla barn dras som är hemma och leker här och Majsan själv ritar monster och skriver bokstäver. Den var superduperlätt att göra - bara måla tavelfärg ett par gånger på en mdf-skiva (perfekt att låta brädgården såga till rätt storlek direkt) . Sen satte jag en svart tavellist från IKEA som samlar upp lite av dammet (för skrivdamm blir det...). Ovanför tavlan sitter idag den här vimpeln men jag har små tankar på att göra något slags alfabet med bokstäver och bilder (som i skolan liksom).

Klart en discotjej skall ha en discokula.

Det här köket från IKEA har jag tänkt "pimpa" i evigheter - men hur ska man hinna allt?! Det fyller ju sin funktion så här också...

Här sover vår prinsessa så skönt (äntligen har hon börjat sova heeeela nätter i sin säng - peppar, peppar). Sängen är en gammal växasäng som jag köpte på blocket och målade vit. På dagarna drar Maja för sänghimmeln och då blir sängen hennes hemliga koja.

Böckerna är en så fin färgklick i ett annars ganska ljust rum och jag gillar när man sorterar de så här, efter färg... Som regnbågen.

Nu har pappan i familjen också gjort fredag och det är dags att starta myyyyset


HA EN SKÖN FREDAGKVÄLL!

KRAM S. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare