söndag 27 maj 2012

LIKA SOM BÄR


SPÄNNANDE, ser just nu på Eurovision Song Contest och i detta nu leder Sverige.

Heja Loreen och Euphoria!!!

Roar mig samtidigt med att titta på lite bilder på Maja när hon var i samma ålder som Sigrid är nu. Kunde inte låta bli att ta en bild på Sigrid när hon nyss vaknat i vagnen imorse eftersom hon påminde mig så om en bild på Maja när vi var på Mallis 2009. Sigrid i Majas gamla kläder, lite nyvaken i vagnen och ungefär en månad äldre än vad Majsan var.
Lite lika va?
Sigrid är mycket ljusare än Maja och lite rundare i ansiktet, men på ögonen och näsan ser man att de är systrar.

Vilken dag vi har haft idag. Riktigt mysig, så mysig att det sista Maja sa innan hon somnat var

 "Mamma, idag har vi väl haft en jätterolig dag".

Vi gick ner på stan för att ta en titt på invigningen av "Söta Säter". Tycker att loggan är sååå fin. Känns somrig och härlig och så fina färger. Jag blir verkligen glad av flaggorna som vajjar vid infarterna till vår söta lilla stad.

Bilder lånade härifrån.

Vi mötte upp fina vänner på staden och så gick vi ner till Säterdalen och fikade, lekte och hade det superskönt. Därefter åt vi middag på uteservering, mammorna fick sig varsitt glas vin och sen promenerade vi hem. Jag la en supertrött Sigrid och sen hängde jag och Maja i soffan och tokmyste och nu sitter jag här med datorn samtidigt som jag kikar på upplösningen av ESC (och nu ser det riktigt, riktigt bra ut för vår Loreen).

Ja, just det ja... Behövde ju lite smakråd. Återkommer med det.

KRAM S.

2 kommentarer:

Besöksräknare