fredag 25 maj 2012

FREDAGSTANKAR

HEJ OCH HÅ OCH TJODILOO!

Den här veckan har det varit låååånga läggningar. Mitt största hjärta är inne i en period när hon "inte-kan-sova" och det tar verkligen timmar för henne att somna (trots att hon egentligen är supertrött, skruttan). Dessutom har hon då en mamma som inte kan hjälpa att hon blir såååå irriterad eftersom hela de viktiga kvällarna går åt till läggning (dåligt samvete, yees)... Som jag skrivit förut så är de där timmarna på kvällen viktiga för att ladda batterierna och tålamodet inför dagen som kommer (för det är häääärliga men också ganska intensiva dagar att vara hemma med två guldkorn).

Nu har det de senaste kvällarna dessutom varit så att när jag väl kommit ned och satt mig vid datorn för att skriva något HÄR, så har minsta skruttan lagom vaknat och behövt hjälp med att somna om. Jag som verkligen längtat efter att fixa lite med bilder och skriva några rader. Men, men... Ikväll gör vi ett nytt försök och hoppas på att det håller!

Det må så vara att kvällarna är lite kämpiga nu  men jisses vilka dagar vi har haft istället. Värmen och solen har äntligen hittat till Dalarna också (det känns som att vi gick från vinterjackan till shortsen över en natt). Idag har vi varit ute i princip hela dagen, jag och tjejerna, och mellan alla "mamma, ge mig fart på gungan" så har jag hunnit rensa en rabatt i solskenet och oljat in trätrallen på köksverandan. Ganska nöjd med andra ord.

Apropå att gå från vinterjacka till shorts så har jag idag hoppat i mina supersköna shorts på bilderna ovan, som jag VET kommer att bli sommarfavvisar!


Dessutom står det ääääntligen:

Sandra - Tvättstugan 1 - 0.

Det är ju så smidigt och skönt när tvätten kan hänga ute och torka på tre timmar iställer för tre dagar (som det tar i källaren).

Torkvindan ovan från BRUKA har stått på min önskelista i ett par år, men den verkar helt omöjlig att få tag på. Förra året var den urtagen ur sortimentet och i höstas fick jag veta att den skulle tas tillbaka i sortimentet till våren (nu alltså). Tyvärr visade det sig att den nu bara görs i ek eftersom den vitmålade är väldigt känslig, s.u.c.k. Kvinnan på BRUKA trodde dock att den kunde finnas kvar hos någon återförsäljare så om det är någon därute som sett den så HOJTA TILL.

Nu ska jag passa på att publicera det här INNAN någon liten vaknar, men hörrni godingar - imorgon behöver jag smakråd. Lite HOT or NOT?!

SOV GOTT!

KRAM S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare