torsdag 3 maj 2012

DANCING GIRL



Brrr. Jag f.r.y.s.e.r!

Nu måste det väl vara sista rycket på kylan. Jag vill plantera blommor och olja in trädäck och tvätta rent köksverandan och äta frukost ute och sitta i utemöblerna och titta på Maja som hoppar studsmatta (mormor och morfar har köpt en till henne som skall komma på plats idag). Inte sitta här och frysa.

Maja vill också att det skall bli sommarvarmt och fram till dess så dansar hon runt inne i sina nya sommarklänningar. De här två beställde jag för någon vecka sedan när Lucky Little Me hade rea. Den översta är Majas favorit då den har en liten pingla längst ner som låter så fort hon tar sina danssteg.

Maja älskar verkligen att dansa och sjunga och så fort hon kommer hem från förskolan så ska jag sätta på hennes favoritlåtar (i väldigt bestämd ordning) och sedan har varje låt en egen dans som hon kommit på. Hon är riktigt underhållande att titta på faktiskt. Jag har tänkt att hon skall få börja på någon dansskola till hösten (eftersom hon sååå gärna vill det) och jag blev jätteglad när jag hörde ett litet rykte om att det kan vara på g att starta upp en sådan i lilla grannkommunen. Hoppas. Hoppas.

Nu skall jag passa på att plocka ihop lite här hemma innan det är dags för en promenad upp till förskolan och hämta hem stortösen.

KRAM S.

2 kommentarer:

  1. Sötis! Hoppas du dansar med henne ;) Fina klänningar, speciellt den nedersta, heelt lovely :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
  2. Hi, hi - kan hända att hon hämtat upp en del "moves" från mamman :)!

    Kram S.

    SvaraRadera

Besöksräknare