lördag 2 juni 2012

FRIDAY

Jag måste erkänna att det känns liiiite obekvämt att lägga upp bilder på mig själv så här. Framför allt är jag rädd för att jag ska missuppfattas som att "Ursäkta mig, jag är så läcker" som M:s moster brukar skoja och säga om personer som verkar tycka aningens lite för mycket om sig själva. Meeen eftersom det är så här jag själv inspireras heeeela tiden runt om på olika bloggar så tänker jag att jag kanske också kan "ge tillbaka" lite. Att det sen både 1 och 2 och 3 gånger dyker upp små meddelanden på min FB-sida med funderingar över något som jag visat gör mig SÅÅÅSÅÅÅ glad och DET peppar mig att göra fler sådana här inlägg.

Sen är det också ett bra sätt att faktiskt få på sig riktiga kläder när man är hemma och föräldraledig som jag är. Det är ganska lätt och inbjudande att bara pollimasa hemma i mjukisbyxor heeela dagarna, var endaste dag...

Eller så kanske det här rätt och slätt är någonslags försenad 30-årskris efter att de sista fyra åren varit väldigt mycket gravid (upp och ner 30 kg 2 gånger) och något slags uttryck efter min längtan att bli sig lik igen (jaa någorlunda, helt lik har jag ju insett och accepterat att man aaaaldrig blir). Är det förresten fler än jag som får lust att gå fram till 20-åringar och liksom få de att förstå att det är nuu/just dääär som de v.e.r.k.l.i.g.e.n. ska ÄLSKA hur de ser ut . När jag tittar på mig själv runt 20 så där så minns jag att jag var missnöjd med både det ena och det andra och det känns ju tragiskt idag (när jag ju skulle döda för samma oförstörda 20-åringskropp, hi hi). 

Ja, ja - nog om det!

Idag har jag och mina tjejer mestadels skruttat omkring hemma. Förutom när Maja efter en liten miss i planeringen (minnet är väääldigt kort tydligen) fick följa med mig och vaxa benen. Det skulle ta 30 minuter och jag tänkte mig att med ipadens hjälp så skulle det gå bra. Jag gjorde dock bort mig när jag skojade med Maja och sa att hon kanske kunde hålla min hand om det gjorde ont... För hon blev nämligen jätterädd och fick panik över att den där tjejen i vit rock skulle göra illa hennes M.A.M.M.A. Efter lite försäkran om att det inte var någon fara så gick allt dock bra... Älskade lilla skruttan!

Nu ska jag krypa ner bredvid mina gullungar, M är på konsert i Stockholm och då passar jag på att flytta över två varma, gosiga, sovande små tjejer till min säng...

KRAM S.


2 kommentarer:

  1. Nej fortsätt med bilderna. Du är så himla snygg jämt vännen, jag skulle gärna gå stylingskola hos dig. :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina fina T <3! Tack söta du... DU är snygg ;)!

      Radera

Besöksräknare