lördag 2 juni 2012

SEMESTERPLANERAR

 Heeej Lördag!
Här hemma semesterplanerar vi lite. Jag provar lite tänkbara outfiter för varmare klimat, Sigrid kryper runt i sin stråhatt och Maja funderar på vilka leksaker som skall packas ned i hennes "getingresväska".  På onsdag kväll rullar vi mot Stockholm och torsdag morgon sitter vi på flyget med finfina vänner mot Kreta och det här härliga stället. Maja är pirrig i magen över att få träffa Lollo och Bernie igen och hon och vännerna laddar för minidisco, skattjakt och födelsedagskalas.

Jag har hittat en bikini som kanske inte ser så mycket för världen ut så här, men som på inte var så tokig alls. Och det kan jag säga, chansen för mig att hitta en bikini som faktiskt känns helt ok är lika stor som chansen att jag vinner på lotto - yttepytteminimal med andra ord. Överdelen var så himla fiffig, dels funkar den som bandeau (som faktiskt sitter uppe, trots pre-amningsbröst) och dels så går det att knyta banden runt nacken och då blev det lite härlig 50-talsfeeling över den och genast känns den lekvänlig också (plusplus eftersom semester med små barn är mer lek än stek om vi säger så).

Sen tänkte jag att den går finfint att blanda med en vit bikini som jag har och vips så har jag fler bikinisar i en.
Mellan provningar och packningar så springer jag förbi den här syrénbuketten som jag plockade in igår - den luktar verkligen helt ljuvligt... Och jag suger i mig sommarkänslan, för tittar jag ut genom fönstret så möts jag av allt annat än sommar...

Ha en underbar lördag!
 (Själv laddar jag för partaj med snyggingkompisen ikväll).

KRAM S.

5 kommentarer:

  1. håller med om att det är svårt att hitta bikini. Sen om inlägget nedan. jag tycker det är jättekul och inspirrande att se outfits på andra men har känt som du att det är obekvämt. Men mn ser mer på vanliga" hur kläderna sk sitta än i en tidning tycker jag.Väldigt snygg outfit! kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är nog en vanesak det här med att visa sig själv... Men som sagt, det känns liksom lite kul att "bjuda tillbaka" ibland eftersom jag precis som du älskar att se andras outfits.

      KRAM!

      Radera
  2. Oh, vad mysigt med Kreta <3 :) Jätte fin bikini, var är den ifrån?
    Fortsätt med outfit bilderna gillar det! Ja, dom som tycker man är självgod fattar väl inte grejen med det.. men jag tror dom flesta uppskattar och inspireras av andras outfit bilder! :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bikinin kommer från Abecita och den sitter riktigt bra med tanke på hur kroppen ser ut så här efter graviditet nummer två ;)! Jag hoppas och tror som du att de flesta tycker det är lite roligt... Jag vet att jag älskar det (att se andras outfits alltså :))

      Kram!

      Radera
  3. Åå men om ni har en Lollo och Bernie-resa bokad så bara måste du ju vara med i den här utlottningen med chans att vinna reselitteratur speciellt anpassad för barn. Enkelt som en plätt att vara med, bara in på Facebook och klicka Gilla och dela. På köpet får du Gratis massa inspiration och tips för resor med barn. Både i vida världen och i vackra Sverige.

    http://globetrottermamma.com/2012/06/07/tavla-om-resebocker-for-barn/

    Hälsningar Rosita, resglad 3-barnsmamma

    SvaraRadera

Besöksräknare