måndag 4 juni 2012

FRANSFÖRLÄNGNING


Idag har jag varit hos söta Alexandra på Skönhetsbanken här i staden och testat något som jag aldrig provat förut, nämligen en fransförlängning. I tre timmar låg jag med stängda ögon (japp, jag somnade nog både en och två gånger och vaknade till av mina egna djupa andetag) medan Alexandra limmade fast den ena fransen efter den andra på mina egna. I runda slängar sitter det nog nu cirka 90 fransar på varje öga i lite olika längd och med en lagom böj, och jisses vilket jobb hon har gjort. Det var inget hastverk det här utan hon var s.u.p.e.r.n.o.g.g.r.a.n.n. Tanken är att de nu ska sitta i 3 veckor och då kommer det att krävas en liten påfyllning på de fransar som naturligt ramlat av alternativt de nya som växt ut.

Det känns hur lyxigt som helst. Att liksom ha snyggaste mascarafixade fransarna utan att behöva bry sig det minsta. Att vakna på morgonen och bara behöva tvätta av sig lite och så ser man färdigfixad ut. Framförallt så känns det som en ruskigt bra grej nu på sommaren. Faran är väl bara att jag nog alldeles säkert kan bygga upp ett skapligt beroende av de här om det visar sig att det är så bra som det verkar...

Nu har jag lite arbete att ta tag i som behöver vara klart innan vi drar på onsdag. Bäst att ta tag i det nu eftersom jag imorgon ska på fest med mitt gamla jobb (bästaste skolan och bästaste arbetsplatsen går ju sorgligt nog i graven till hösten och jag kommer att sakna allt och alla så det gör ont...)

KRAM S.

Update: Nu ska det gå att kommentera här även om man inte har googlekonto osv, och det är ju såklart JÄTTEKUL om ni vill lämna ett litet avtryck här hos mig. Tack J som gjorde mig uppmärksam på det...

6 kommentarer:

  1. Wow va läckert! Och vilket snyggt resultat, ser och låter för bra för att vara sant och förstår att det skapar ett beroende ;)
    Önskar dig en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Det är roligt att testa och jag hoppas verkligen att de sitter som de ska - perfekt nu på sommaren...

      Kram!

      Radera
  2. Har varit hos Alexandra och gjort fransförlängningen två gånger och de sitter. Provar nu Revitalash och fransarna har verkligen blivit längre. Bra att göra emellanåt när fransarna behöver "vila" mellan förlängningarna. (Var tvungen att prova kommentera;))

    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det går att kommentera nu :)! Tack för tipset med Revitalash, har läst om det många gånger men aldrig testat... Kanske ska göra det efter förlängningssvängen då :)!

      Kram!

      Radera

Besöksräknare