lördag 23 juni 2012

GLAD MIDSOMMARHELG



Här kommer en sen önskan om en trevlig midsommarhelg! Tänkte jag skulle få till den igår men i vanlig ordning så blev det ont om tid på slutet...

Är glad att jag lyckades få till några bilder på våra gullungar med kransarna på. Meeen pust och jisses, det är verkligen ingen lek att försöka få med två busungar på samma bild samtidigt som kransarna sitter på huvudet. Det gäller att vara beredd och förberedd för när det väl är dags så vet jag att jag har ungefär 30 s på mig innan någon (eller båda) tröttnat. 

Maja brukar dock vara med på noterna och hon kämpade hårt med att få Sigrid att förstå att hon skulle ha midsommarkransen huvudet. Men för en 11-månaders som firar midsommar för första gången var det en konstig sak att hålla på med.

Apropå midsommarkrans så är det inte alltid lätt att hålla ordning på orden när man är snart 4 år:

-Mamma, när skall vi ha ögonfransen på oss?
Krans - frans liksom, det var väl inte så noga...


Förövrigt kan nu midsommar prickas av som en härligt skön dag i goda vänners lag. Sillunch, lekande barn, jordgubbar, snaps, grillning, solhäng, bad, kallt vitt vin, skratt, musik och en seeen kväll i utemöblerna, under filtar och framför en brinnande eld sammanfattar dagen.

Idag har jag dock gått lite på sparlåga. Min minsting tar inte direkt några sovmornar så det vara bara att masa sig upp efter alldeles för lite sömn. Men ibland är det sååå värt det - att sömnen får stryka på foten för att få sitta med fina vänner och prata ända tills att natten går över till tidig morgon...

Imorgon skall jag och M möblera om lite här hemma för efter ordningställandet av den här festen har vi nu kommit på att vårt köksbord skall få stå på verandan ett tag (vi tyckte det blev sån härlig skärgårdskänsla där ute med slagbordet). Vårt kära verandabord skall därför få flytta in i köket (hurra! säger jag eftersom jag har varit inne på det förut men inte fått gehör av min andra hälft). Fixar lite bilder här sen när vi kommit i ordning (måste ju också visa "nya" soffbordet som jag gjorde i veckan...)

KRAM S.


2 kommentarer:

  1. Vilka underbara midsommarbilder! Spännande att se ommöbleringen sen:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, ommöbleringen ja :)! Ibland blir det inte så bra som man tänkt sig i huvudet och jag är nog ganska inne på att möblera tillbaka igen (vilket M inte kanske är lika nöjd med efter bärande hit och dit, hi hi...) Vi får se.

      Kram S.

      Radera

Besöksräknare