lördag 30 juni 2012

LÖRDAGSMYS


HEJ HOPP!

Nu har lugnet lagt sig här hemma på Villa Bergsbo. Gullungarna sover. M är på Peace & Love och jag ligger ute på verandan på dagbädden med datorn i knäet och har det galet skönt. Klockan är snart 23 och det är fortfarande ljust som om det vore mitt på dagen. Vad underbart det är!

Den här dagen började i ärlighetens namn på ganska skakiga ben med en mamma som efter att ha sagt NEJ och JA tusen gånger till att gå på P&L-festival tillslut bestämde sig för att NEJ det blir inget i år och på något sätt hamnade där ändå och jisses vad roligt jag hade. Visst är det väl nästan alltid så att det oplanerade och från början lite avslagna oftast blir det roligaste?

Hur som helst så slutade det med att jag fick hänga med grabbsen ut och jag kan idag konstatera att: 

 jag blev lite tröttare dagen efter av att festivala med ett gäng glada killar!

Förmiddagen spenderades således med mina gullungar framför tv:n men på eftermiddagen fylldes huset av festivalsugna människor igen och vi har umgåtts, barn har lekt, pizza har ätits och det har badats bubbel ute. För en stund sedan somnade barnen och festivalgänget lämnade huset och nu passar jag på. Kallt vitt vin. Tända ljus. Jordgubbar. En god ost. Och strax skall jag byta ut datorn mot en filt och min nya Kajsa Ingemarssonpocket.

Sämre kan man ha det!

KRAM S.

2 kommentarer:

Besöksräknare