tisdag 19 juni 2012

HOME SWEET HOME








Nu är vi hemma igen (sen några dagar tillbaka) efter en helt fantastisk semester på underbara Kreta. Vi bodde på ett ställe som hette Ocean Beach Club och som är en del av Sunwing Resort Makrigialos och jisses vilket hotell. Det kan jag v.a.r.m.t. rekomendera. Det var så lugnt och skönt, fräscht och stilrent (ska visa bilder på inredningen sen - heeelt i min smak), med god mat (vi hade all inclusive) och superservice. Jag hade känslan av spa-hotell hela semestern. Dessutom tillhör det grannhotellet SunwingResort som ligger ett par minuter bort och på så vis så kan man ta del av alla de barnaktiviteter (Maja älskar Lollo & Bernie), träning och shower som de erbjuder.

Japp, det hotellet får verkligen toppbetyg. Det enda negativa var transfern (2 h och en kvart) som var lite slitig, framförallt på hemresan och sen att gruppträningen kanske hade kunnat snäppa upp sig lite (bland annat var det ett fel i schemat som gjorde att vi missade flera pass).

Det finns massor att säga om semestern, men jag kör på lite bildkavalkad ovan istället...

Hoppas alla har haft det toppen här hemma också, men vädret lämnar väl en hel del övrigt att önska. Eller hur?!?

Här hemma laddar vi för midsommarfirande så det är fixning av uteplatser och uppfräschning av trädgården som gäller nu för fulla muggar. Dessutom kör jag ett målningsrace (det blir ett nytt vardagsrumsbord med inspiration härifrån och ett par hyllor till köket bland annat).

Japp, det finns att göra - helt klart! Bäst jag kryper ned så att krafterna och energin finns där imorgon...

Sov gott!

KRAM S.


6 kommentarer:

  1. Wow vilka underbara bilder du bjuder på, förstår att ni haft en kanon vecka! Superbra med fina tips på All Inclusive hotell och barnvänliga resmål.
    Hur var maten på hotellet? En alltis lika viktig fråga ;) Vi letar efter ett semester resmål med just All inclusive så därför är jag extra intresserad ;)

    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är första gången vi har haft all inclusive, jag brukar inte vara så superförtjust i buffeér, men det här gillade jag. Frukosten var ok (inget extra - men kanske för att jag är bortskämd med thailandsfrukostar som brukar vara extraordinära), lunchen var buffe- en kött, en fisk, en pasta och ngt mer, men det som jag oftast åt mest av var goda sallader - soltorkade tomater, fetaost, tzatsiki osv... Till barnen fanns det alltid barnvänliga alternativ - spagetti och köttfärssås, pizza, nuggets osv.

      På kvällarna fanns det 2 alternativ - antingen buffé uppe vid det stora Sunwinget (olika för varje dag - italiensk, taco, grekisk, internationell och sen kommer jag inte ihåg ;)) på vårt hotell kunde man istället beställa a la carté utifrån olika alt (grekisk, kött, fisk, vegetarisk och en till som jag också glömt ;)). Bufféerna var ok och a la cartén var riktigt god.

      Det allra bästa var att under resten av dagen fanns det alltid frukt, smörgåsar, grekisk yoghurt och såklart glass och dryck att tillgå. Perfekt när man åker med små barn som äter heeela tiden (känns det som i alla fall).

      Vi gillade verkligen hotellet (och kul att kunna ta del av Sunwingkonceptet även om vi mest höll till vid "vårt" hotell eftersom det var så lugnt och skönt där). Nackdelen var som sagt transfern, men det ryktades om att det skulle byggas en ny flygplats i närheten till nästa säsong. Sedan är Makrigialos ett litet ställe och man ska nog räkna med att vara mest på hotellet eftersom utbudet i övrigt är ganska kargt...

      Hoppas att ni hittar något som ni fastnar för - annars är det här ett tips från mig (men upplevelsen beror ju ofta på vad man förväntar sig av semestern och i vårt fall, den här gången, var det lata dagar vid poolen och umgänge med familj/vänner).

      Kram S.

      Radera
  2. Men vilka fina bilder hörru! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Ni verkar ha haft det fantastiskt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)! Jaaa, toppenväder, toppenhotell och toppensällskap...

      Kram S.

      Radera

Besöksräknare