fredag 29 juni 2012

CHILL NORWAYKÖP HOS FEMMINILE


Det är så fantastiskt roligt att vi här hemma i min lilla stad (vars shoppingbud i övrigt är minimalt) har en finfin liten klädbutik som säljer flera av mina favoritmärken. Femminile heter den och säljer bland annat Mos Mosh och Chill Norway. De har en webbutik också så klicka in här och titta runt. Det finns flera godbitar nu, bland annat så hängde det flera grå Oxford Dress där och några av den populära Butterfly blusen (på rea dessutom) igår när jag var in. Mos Moshlinnena här (det fanns vita också) är supersnygga och sköna.

Igår passade jag dessutom på att hinta lite om att de skulle ta in PLEASE-jeansen i sortimentet. Jag vill så gärna stödja och handla här hemma så det skulle vara perfekt om det gick att köpa favoritbyxorna/jeansen där också.

En Mexico Long Sleeve-tröja fick följa med mig hem igår. Supermjuk och skön med fina detaljer såsom knappar i v-ringningen och råa kanter. Perfekt vardagströja och perfekt för ljumma sommarkvällar i stugan på Gotland (bara 4 veckor kvar nu innan vi är på plats i sommarparadiset Lickershamn). Insåg nog också att det är den första tröja jag äger på väldigt lääänge med tryck på.






HA EN HÄRLIG FREDAG!

KRAM S.

8 kommentarer:

  1. Jag älskar att handla i såna trevliga butiker o få med en trevlig påse hem:) underbar tröja du hittade! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, och särskilt roligt att stödja på hemmaplan :)!

      Kram S.!

      Radera
  2. Åh den där är ju bara såååå snygg! Har länge sneglat på en!
    Precis en sådan där liten butik drömmer jag om att ha här på vår lilla Ö.

    Fin lördag önskar jag dig!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Det är verkligen jätteroligt att den finns här hemma i min pyttestad :)!

      Kram S.

      Radera
  3. Wow, som ett brev på posten. Igår tänkte jag...hmm imorrn måste jag komma ihåg att fråga Sandra om den där butiken i Säter som jag ahr sett annonser från... och här kommer du med ett väldigt passande inlägg om precis detta! TACK! Nu vet jag var jag ska;)
    Kan även tipsa om att "Chill Norway" kläder för BARN finns hos Amigos i Falun, om ni inte redan visste det. Tror dock att de har storlekar från 4 år bara, så vi väntar med spänning på 4 årsdagen om några år....

    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul - den är SÅÅÅ värd ett besök. Ligger i hörnet vid rådhustorget och har mycket fint! Amigos hjälpte mig faktiskt i vintras att få fram en jacka till Majsan från just Chill, den är heeelt underbar och nu längtar jag till att Sigrid ska kunna ha den - men det är lååångt dit. Tror Maja har 4 år på den, men den var liten i storleken :)!

      Ha det gott! Kram S,

      Radera
  4. Hej! Tröjan ser underbar ut. Hur är den i storlek? Alltid svårt att beställa men den var så fin. Hälsningar Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju oversized så den ska ju vara lite stor. Jag tog en L, men hade kunnat haft en M också... Ångrar mig lite ;)! Den töjer sig lite i armarna när jag har den på mig, men går tillbaka i tvätten!

      Radera

Besöksräknare