torsdag 5 januari 2012

MY PRECIOUS




I det lilla svarta paketet låg den här lilla bruna perfekta väskan som jag drömt om sedan jag såg den på en tjusig tös på Gotland i somras. Gillar den långa axelremmen och den guldfärgade fågeln - den blir kanon att slänga över axeln när jag bara behöver mobil och pengar med mig.

Hmm, ja det är visserligen ganska avlägset just nu - blöjor, våtservetter, ombyten, det är mycket som ska med så fort man går utanför dörren med en lilltös...

Men lilltös blir stortös fort och snart är (visserligen MYSIGA) amningstiden över och hon klarar sig utan mamma lite längre stunder. Jag njuter verkligen mycket mer av bebistiden den här gången för nu vet jag hur snabbt det går. Nattätande, sömnbrist, maratonamning - allt har ett slut... 

Sen står de där och tittar en i ögonen, vänder på klacken och skriker "TVÄRTOM-INTE" åt allt man säger... och man kan inte för sitt liv förstå hur en liten bebis som är någorlunda nöjd med det mesta och ligger still där man la henne kan kännas jobbigt... 

Men allt har sin charm och sålänge jag är någorlunda utvilad och inte stressad till något kan jag tycka treårstrotsen är lite spännande ändå. Det är väl som en klok vän säger:

"Allt är en träning inför större prövningar"

Underbara, fantastiska, älskade barn!

KRAM S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare